03132661552

بررسی اورینگ سیلیکون Silicone و اورینگ فلوروسیلیکون Fluorosilicone

تاریخچه اورینگ سیلیکون
کائوچوی سیلیکون silicone
ویژگی ها و مشخصات لاستیک سیلیکون
کاربردهای لاستیک سیلیکون
اورینگ silicone سیلیکون
اورینگ silicone سیلیکون چیست؟
کاربرد اورینگ silicone سیلیکون؟
انواع اورینگ silicone سیلیکون؟
مشخصات لاستیک سیلیکون
ویژگی ها و مشخصات لاستیک فلوروسیلیکون
اورینگ Fluorosilicone فلوروسیلیکون
کاربرد اورینگ Fluorosilicone فلوروسیلیکون

 

تاریخچه سیلیکون و اورینگ silicone و قطعات سیلیکونی

از زمان های قدیم بدو تولید شیمی پلیمر شیمدانانی که روی کائوچو کار می کردند بر این تلاش بودند که خواص کائوچوی طبیعی را به گونه ای بهبود بخشند که تحت تاثیر عوامل جوی قرار نگیرد.حرارت ، روغن ها ، حلال ها ، مواد شیمیایی اکشید کننده و اوزون ، معمولی ترین عوامل و موادی هستند که نابودی مولکول کائوچوی طبیعی را موجب می شوند.فکر تهیه ساخت کائوچوهای مصنوعی به ویژه آن دسته از کائوچوهای مصنوعی که مقاومت بهبود یافته ای نسبت به کائوچوی طبیعی در مقابل عوامل جوی و شیمیایی داشته باشند ، نیز موازی بهبود خواص کائوچوی طبیعی مطرح و دنبال می شد، تا اینگه الاستومرهای مصنوعی تهیه و گسنرش یافته و برخی از حفاظت ها را علیه عوامل جوی تامین نمودند.
اولین بار در سال ۱۹۳۰ با معرفی کائوچوی مصنوعی کلروپرن ، صنعت با اولین کائوچوی مقاوم در مقابل روغن آشنا گردید.ادامه وضعیت اخیر سبب شد تحولی در صنعت لاستیک فراهم آید به طوری که مواد الاستومری که مقاومت مداوم در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد دارند ساخته شوند.در ابتدا بهبود بخشیدن در یک خاصیت فساد پلیمر را در خواص دیگر سرعت می داد به طوری که پلیمرهایی که در مقابل روغن مقاوم بودند معمولاً در درجه حرارته ای پایین سفت و شیشه ای می شدند در حای که الاستومر دیگری که در مقابل روغن مقاوم نبود در این درجه حرارتها کاملاً انعطاف پذیر می ماند.کائوچوهای ویژه با مصارف ویژه معمولاً از کائوچوهای با مصرف عام گران تر هستند و این مساله دامنه ی کاربرد آنها را محدود می سازد و جز در موارد حساس مصرف کنندگان از کاربرد آنها طفره می روند .کائوچوهای سیلیکون و فلوئوروسیلیکون از این دسته کائوچوهای ویژه به شمار می روند که به طور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرند.


کائوچوهای سیلیکون (QR)
واژه ی سیلیکون در سال ۱۹۲۳ توسط پروفسور کیپنیگ آمریکایی که پیشرو پژوهش در مورد ترکیبات آلی-فلزی سیلیکون بود به کار رفتو ولی امروزه به ترکیب هایی اطلاق می گردد که آنها پیوند –Si-O تکرار می شود. از این دسته ترکیب ها سیال ها ، گریس ها، رزین ها ، و کائوچوهای سیلیکون را می توان نام برد.کائوچوهای اخیر در سال ۱۹۴۴ معرفی و در سال ۱۹۴۷ به بازار عرضه شدند.

شرکت آراد پلیمر قطعات ،آب بندها و اورینگ سیلیکون را برای طیف گسترده ای از صنایع از جمله پزشکی، خودرو، هوا فضا، الکترونیک و صنایع متنوع دیگری تولید می نماید. از یک آب بند و اورینگ ساده سیلیکون تا پیچیده ترین قطعات سیلیکون، آراد با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و فرایندها برای ساختن اجزای سازنده سیلیکون با کیفیت بالا استفاده می کند.

 

درباره لاستیک سیلیکون مایع (LSR)
لاستیک سیلیکون مایع (LSR) و لاستیک سیلیکون مواد تولیدی فوقالعاده ای می باشند. با ترکیب مواد افزودنی مناسب، در مقادیر مناسب، سیلیکون به یک ماده بسیار خاصی تبدیل می شود.

  • سیلیکون می تواند عایق بندی کند. یا می تواند رسانا/ هدایت کننده باشد
  • سیلیکون می تواند دماهای سرد را تحمل کند. و حتی می تواند در گرمای زیاد مقاوم باشد
  • سیلیکون شفاف می باشد همچنین می تواند تقریبا هر رنگی باشد – حتی سبز درخشان در تاریکی
  • سیلیکون در برابر قارچ مقاوم است در عین حال، غیر سمی است

از اتاق تمیز به اتاق عمل، از داشبورد به تخته مدار، لاستیک سیلیکون دارای طیف گسترده ای از خواص، آن را در بسیاری از کاربردهای که در آن لاستیک لاستیک نمی تواند انجام شود استفاده می شود.

 

ویژگی ها و مشخصات لاستیک سیلیکون

شایع ترین مواد سیلیکون لاستیک سیلیکون است. لاستیک سیلیکون عموما غیر واکنشی، پایدار و مقاوم در برابر محیط های شدید است. این را می توان در دماهای از -۷۵ ° F تا ۴۵۰ ° F (-60 ° C تا ۲۳۲ ° C) در حالی که هنوز خواص مفید آن را حفظ می شود. تحمل درجه حرارت سیلیکون به آن کمک می کند تا از آسیب رساندن به شرایط انجماد جلوگیری کند و تحمل ابعاد آن را در دمای بسیار بالا حفظ کند.

سیلیکون ها مواد آب بنده کننده عالی برای دمای شدید در کاربردهای استاتیک هستند، انعطاف پذیری خوب و طول عمر خستگی بالا ، بسیار خوب برای ازن و ه ماوراء بنفش، خواص عایق و فیزیولوژیکی خنثی است سیلیکون ها می توانند با طیف گسترده ای از خواص و ترکیبات آمیخته شوند.


کاربردهای لاستیک سیلیکون

به لطف این خواص و سهولت که می توان مواد را تولید و قالب بندی کرد، لاستیک سیلیکون به طور معمول برای تولید اورینگ ها، آب بند کننده ها و واشر استفاده می شود. لاستیک سیلیکون همچنین می تواند در انواع مختلفی از محصولات دیگر، از ظروف آشپزخانه به عایق حرارتی و الکتریکی پیدا شود. این محصول معمولا در تولیدات خودرو، وسایل پزشکی، محصولات ذخیره سازی مواد غذایی، الکترونیک، تعمیرات خانگی و محصولات سخت افزاری و بسیاری از برنامه های نامرئی استفاده می شود.

 

ویژگی های مکانیکی مصارفی که برای سیلیکون پیشنهاد نمی شود مصارف پیشنهادی سیلیکون
مقاومت سایشی ضعیف
مقاومت مانای فشار خوب
انعطاف پذیری کوتاه مدت ضعیف
مقاومت در برابر نفوذ عالی
کتون ها (MEK)
اسیدها
روغن سیلیکون
مایع ترمز
گرمای خشک
محدوده وسیع دما
نور خورشید، Ozone، آب و هوا
بی بو و غیر سمی

 

اورینگ silicone سیلیکون و واشرهای سیلیکون با درجه حرارت بالا
واشر و اورینگ silicone های سیلیکونی کلاس پزشکی USP کلاس VI
اورینگ silicone سیلیکون سختی (VMQ) Duro 70 – آجر قرمز – FDA:

واژه سیلیکون شامل گروه زیادی از مواد می باشدکه در آن وینیل میتیل سیلیکون اغلب مواد اولیه ضروری الاستومرهای سیلیکون به عنوان گروه دارای مقاومت کششی نسبتا کم، پارگی ضعیف و مقاوم در برابر سایش هستند با این حال، بسیاری از ویژگی های مفید نیز دارند.سیلیکون دارای مقاومت گرمایی خوب، انعطاف پذیری سرد و خوب ازن و مقاومت در برابر آب و هوا و ویژگی های خوب عایق و فیزیولوژیکی خنثی است.

 

اورینگ silicone سیلیکون

سیلیکون گروهی از مواد الاستومری ساخته شده از پلیمرهای حاوی سیلیکون، اکسیژن، هیدروژن و کربن است، محدوده دمای شدید و انعطاف پذیری دما پایین بودن ویژگی های ترکیبات سیلیکون است. به عنوان یک گروه، سیلیکون دارای استحکام کششی ضعیف، مقاومت پارگی و مقاومت به سایش می باشد.


لاستیک سیلیکون (VMQ) حاوی گروه های متیل و وینیل است که به زنجیره سیلیکونی اصلی متصل می شوند. اورینگ silicone های سیلیکون silicone با مقاومت بسیار بالایی نسبت به دما و حرارت های چرخشی مشخص می شود.کامپوندهای لاستیک سیلیکون بویایی یا طعم خاصی نمی دهد، که این امر سیلیکون را برای بسیاری از کاربردهای های غذایی و دارویی مناسب ساخته است. با این حال، لاستیک سیلیکون دارای خواص مکانیکی ضعیف نسبت به سایر الاستومرها است و به همین دلیل اورینگ silicone های سیلیکون به طور کلی در کاربردهای دینامیک و پویا استفاده نمی شود این مناسب برای استفاده با روانکاری O-ringاورینگ سیلیکون silicone مناسب نیست، جایگزینهایی مثل PTFE باید استفاده شود.


اورینگ متری سیلیکون

O-Rings اورینگ متری سیلیکون در برنامه های تخصصی استفاده می شود و، مانند نام نشان می دهد، با ابعاد متریک استاندارد شده است. با طیف گسترده ای از اندازه های موجود، O-Rings متریک پرتوهای شکاف را که توسط استاندارد AS568 o-ring chart پر شده است پر می کند. اندازه O-Ring Metric اورینگ متری سیلیکون توسط قطر داخلی و سطح مقطع O-Ring تعیین می شود. این الاستومر دارای خواص مکانیکی شبیه به وایتون Viton® است، به استثنای مقاومت آن نسبتا کم به مانای فشار است. . اورینگ متری سیلیکون به مراتب گزینه مناسب تری درکاربردهای حساس است که نیروهای فشرده سازی سبک تر برای تقویت آب بندی به کار می روند. این هسته دارای سختی Shore A 70 است، اما همچنین دارای دامنه وسیعی از دمای کاری -۸۰ تا F + 500 درجه فارنهایت است. (-۶۲ ° C تا + ۲۶۰ ° C).


محدوده دما اورینگ و قطعات سیلیکون

تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد (متناوب)
پایین به -۴۰ درجه سانتی گراد

محدوده توصیه شده دما -۲۰ ° C تا + ۱۸۰ ° C


مقاومت شیمیایی
گرمای خشک
روغن های با کیفیت بالا آنیلین
کلر DI – فنیل
برنامه های کاربردی برای پردازش مواد غذایی
مقاومت کامل ازن.
آب (تنها درجه حرارت پایین)
سازگار با:
بیشتر مایعات نفت
کتون ها (MEK، استون)


ویژگی های اورینگ سیلیکون، آب بندها و واشر

  • مقاومت به: درجه حرارت شدید، رشد قارچی، اشعه ماوراء بنفش و اشعه ماوراء بنفش، و هوای فشرده
  • نامناسب برای استفاده با: سوخت، سیلیکون و نفت بر اساس روغن، اسید
  • محدوده دما: -۷۵ ° تا ۴۵۰ ° F (-60 ° C تا ۲۳۲ ° C)
  • محدوده سختی: ۳۰ تا ۸۰ دورومر/ سختی Shore A
  • رنگ های استاندارد: زنگ زده / نارنجی، شفاف؛ رنگ های سفارشی در دسترس است – با ما تماس
  • بگیرید تا رنگ مورد نیاز خود را مورد بحث قرار دهید.

 

تاییدیه های سیلیکون سفارشی:

با استفاده از کامپاندها و ترکیبات تخصصی و فرایندهای تولید، آراد پلیمر می تواند اورینگ های سیلیکونی سفارشی، آب بندهای سیلیکون و واشر های سیلیکون تولید نماید و و واشرهای سیلیکونی که می تواند استانداردهای صنعتی یا نظارتی از جمله:

  • FDA
  • ۳/A
  • Class VI
  • UL
  • Mil-Spec


مقایسه و کنتراست: سیلیکون در مقابل EPDM

هر دو مقاومت خوبی را در برابر هوای محیط، اشعه UV و فرسایش ایجاد می کنند، و آنها را برای کاربردهایی در فضای باز مناسب می کند. سیلیکون و EPDM همچنین دارای مقاومت بالا در برابر اوزون و قابلیت انعطاف پذیری در دمای پایین هستند. با این حال، سیلیکون مقاومت به درجه حرارت بالا را به مراتب بیشتر فراهم می کند. بر خلاف EPDM، سیلیکون پایداری و خواص فیزیکی آن را در دماهای بالا تا دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت (۲۳۲ درجه سانتیگراد).

چرا اورینگ سیلیکون O-Rings، واشر و آب بندها ؟

  • مقاومت بسیار عالی به دمای شدید -۵۰ ° C تا ۲۳۲ ° C (-58 ° F تا + ۴۵۰ ° F). برخی کامپاندها و ترکیبات خاص سیلیکون حتی در دمای بالاتر مقاومت می کنند
  • حفظ خواص سیلیکون در دمای بالا بیشتر از سایر مواد الاستیک است
  • مقاومت در برابر هوای گرم، ازن، اشعه ماوراء بنفش، روغن موتور و انتقال (FVMQ)، چربی ها و روغن های گیاهی و حیوانی
  • سیلیکون را می توان برای مقاومت الکتریکی، رسانایی، یا بازدارنده شعله ترکیب کرد

برای بحث در مورد درخواست شما با شرکت آراد پلیمر تماس بگیرید، تیم متخصص ما شما را جهت تعیین نوع مواد مناسب برای نیازهای شما راهنمایی خواهد کرد.

 

ویژگی های کامپاند سیلیکون

Chemical DescriptionSilicone Rubber
Abbreviations (ASTM 1418)VMQ
ISO / DINVMQ
Other Trade NamesPVMQ
ASTM D2000 DesignationsFC, FE, GE
Low Temperature Range-75°F / -59°C
High Temperature Range 450°F / 232°C

 

silicone Orings بررسی سازگاری شیمیایی اورینگ های سیلیکون

Poor Fair Good Very GoodSilicone Chemical Resistance
4 Acids
4 Alkalis
2 Animal & Vegetable Oils or Greases
4 Aromatic Hydrocarbons
2 Brake Fluids Non-Petroleum
1 Diluted salt Solutions
1 High mol wt Aromatic Hydrocarbons
4 Hydrocarbon Fuels
4 Ketones
4 Low mol wt Aromatic Hydrocarbons
4 Low mol wt Silicone Oils
3 Steam to 399ºF
Steam 400ºF to 500ºF

 

بررسی ویژگی های اورینگ سیلیکون

Poor Fair Good Very Good Silicone Physical Properties
4 Abrasion Resistance
3 Acid Resistance
2 Chemical Resistance
1 Cold Resistance
2 Compression Set Resistance
4 Dynamic Properties
1 Electrical Properties
1 Elongation
3 Flame Resistance
1Heat Resistance
4 Impermeability
3 Oil Resistance
1 Ozone Resistance
4 Tear Resistance
4 Tensile Strength
3 Water / Steam Resistance
1 Weather Resistance

 

استاندارد AS568 ،اورینگ های استاندارد سیلیکون

تمام اورینگ های سیلیکون استاندارد AS568 دارای سه نوع اندازه گیری هستند. اول، مرجع اینچی اسمی، سپس اندازه های واقعی اینچ، و در نهایت اندازه متریک نمایش داده شده به میلیمتر. O-rings سیلیکون با شماره های AS568 ذخیره می شوند و فهرست می شوند. این شماره به استاندارد هوافضا ۵۶۸ (AS 568) اشاره دارد که توسط SAE (انجمن مهندسان خودرو) منتشر شده است.هر اورینگ سیلیکون به یک شماره اختصاص دارد که مستقیماً به اندازه دقیق اورینگ ارتباط دارد.


اورینگ های سفارشی سیلیکون


O-rings سیلیکون را می توان در اندازه های سفارشی به تناسب نیازهای خاص کاربردی ساخت. کارشناسان تولید آراد پلیمر می توانند درخواست شما را بررسی و راه حل هایی را که با آن نیازهای شما را برآورده می کنند، طراحی کنند.

 

اورینگ فلوروسیلیکون Fluorosilicone و دیگر قطعات Fluorosilicone

لاستیک فلوروسیلیکون Fluorosilicone چیست؟

لاستیک فلورسلیکون یک الاستومر به طور گسترده ای استفاده می شود که می تواند برای رعایت طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار شبیه لاستیک سیلیکون است، خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار شبیه لاستیک سیلیکون است.با این وجود فلوروسیلیکون مقاومت روغن معدنی و سوختی بهتری داراست اما در مقایسه با سیلیکون مقاومت کمتری در برابر هوای گرم دارد. این ماده به طور گسترده ای در تجهیزات نیمه هادی Ashing برای مقاومت در برابر پلاسمای اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ویژگی های مکانیکی مصارفی که پیشنهاد نمی شود مصارف پیشنهادی
مقاومت سایشی ضعیف
مقاومت مانای فشاری متوسط
حالت ارتجاعی کوتاه مدت متوسط
مقاومت نفوذ پذیری ضعیف
کتون ها (MEK)
فسفات استرها
برخی اسیدها
مایع ترمز خودرو / هواپیما
آمینها (آمونیاک)
سوخت موشک
گرمای خشک
محدوده وسیع دما
برخی از نفت های پترولی
حلال های کلردار شده

 

نامهای عمومی:
Fluorosilicone، FVMQ

نام تجاری فلوورسیلیکون:
Silastic® LS، FSE

 

محدوده دمای فلورسلیکون:
محدوده های دما ارائه شده در بالا فقط برای سرویس خشکی هوا تقریبی هستند و نباید برای تعیین مشخصات طراحی یا محدودیت دمای پایینی استفاده شوند محدوده دما واقعی یک ترکیب در یک کاربر نهایی به شدت وابسته به نوع بخشی، پیکربندی سخت افزار، نیروهای اعمال شده، رسانه های شیمیایی، اثرات دوچرخه سواری تحت فشار و حرارت، و سایر عوامل است.
محدوده دما واقعی یک کامپاند در یک کاربرد نهایی به شدت وابسته به نوع قطعه، پیکربندی سخت افزار، نیروهای اعمال شده، رسانه های شیمیایی، اثرات چرخشی دما و فشار و سایر عوامل است.


لاستیک فلوروسلیکون Fluorosilicone
لاستیک فلورسلیکون (یا فلورسلیکون) نام عمومی برای لاستیک فلوروینیل متیل سیلیکون است. لاستیک فلوروسلیکون Fluorosilicone با سازگاری بالا مناسب برای کاربرددر ترکیبات سفارشی با پایه فلوروسیلیکون ،پر کننده ها،اصلاح کننده ها،عوامل پخت و رنگدانه ها،برای پخت گرمایی برای تولید قطعات الاستومری دارد.این قطعات دارای ویژگی های زیر می باشند.الاستومرهای فلوروسیلیکون همزمان دارای ویژگی های خوب مقاومت دمایی بالا و پایین سیلیکون به همراه ویژگی مقاومت روغن و سوخت محدود و کمترمی باشند. . آنها طیف وسیعی از دمای عملیاتی را از لاستیک های های فلوئورو کربن فراهم می کنند. فلوئورسیلیکون های با قدرت پارگی بالا نیز در دسترس هستند. بعضی از این ترکیبات مقاومت بیشتری نسبت به مانای فشار دارند.

  • عملکرد فوق العاده شدید (چه در دماهای کم و چه در دماهای بالا) درجه حرارت
  • ایده آل برای غوطه وری طولانی مدت در سوخت، روغن، حلال، مایعات تهاجمی
  • طیف گسترده ای از خواص مهندسی
  • پردازش شده توسط اکستروژن، قالب گیری تزریق، قالب گیری فشرده سازی، calendering

 

لاستیک فلورسیلیکون در کاربردهایی که مقاومت خشکی حرارت مورد نیاز است استفاده می شود. استفاده های اصل از Fluorosilicone O-rings اورینگ های فلوروسیلیکون در سیستم های سوخت در دمای تا ۱۷۷ درجه سانتیگراد (+ ۳۵۰ درجه فارنهایت) و در کاربردهایی است که مقاومت حرارت خشکی O-rings سیلیکون مورد نیاز است Fluorosilicone O-rings. اورینگ های فلوروسیلیکون همچنین ممکن است در معرض روغن های نفتی و / یا سوخت های هیدروکربن قرار گیرند. در بعضی از سوختها و روغنها، محدودیت دما در لیست سیالات ، محافظه کارانه تر است، زیرا دمای مایع نزدیک به ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۰ درجه فارنهایت) ممکن است مایع را تجزیه کند و اسیدهایی تولید کند که به اورینگ های فلوروسیلیکون O-rings حمله می کنند. به علت مقاومت نسبتا پایین پارگی، اصطکاک بالا و مقاومت سایشی محدود این مواد، آنها معمولا فقط برای استفاده های استاتیک توصیه می شوند.


اورینگ های فلوروسیلیکون Fluorosilicone / FVMQ

اورینگ های فلوروسیلیکون دارای ویژگی های های خوب حرارتی پایین و بالای سیلیکون با مقاومت سوخت و روغن محدود می باشد. اورینگ فلورسیلیکون دامنه وسیعی از دمای عملیاتی را نسبت به رطوبت فلوروکوپن فراهم می کند. یکی از کاربردهای اصلی کاربرد قطعات و اورینگ فلوروسیلیکون در هواپیما و جت های سوخت می باشد. اورینگ های فلورسیلکون گزینه ایده آلی برای استفاده در کاربردهای استاتیکی هستند، اما به دلیل ویژگی های فیزیکی، مقاومت سایشی ضعیفی دارند.


کاربرد اورینگ فلورسیلیکون Fluorosilicone

به خاطر گستره دمایی وسیع فلوروسیلیکون، اورینگ های فلوروسیلیکون بیشتر در سیستم های سوخت ،به طور معمول در کاربردهای با دمای پایین استفاده می شود. به علت مقاومت نسبتا پایین پاره شدن، اصطکاک بالا و مقاومت سایشی محدود این مواد، آنها معمولا برای استفاده های استاتیک توصیه می شوند. Fluorosilicones با قدرت پارگی بالا نیز در دسترس هستند. برای کاربردهایی با درجه حرارت پایین، اورینگ فلورسیلیکون در دمای پایین به عنوان -۷۳ درجه سانتیگراد(-۱۰۰ درجه فارنهایت)عمل آب بندی را انجام می دهد.

 

ویژگی ها و مقاومت قطعات و اورینگ های فلوروسیلیکون

  • انعطاف پذیری عالی و مقاومت در برابر مانای فشار
  • مقاومت بسیار خوبی در برابر فرسودگی و نور خورشید آب و هوا
  • مقاومت به مواد شیمیایی اکسید کننده، روغنهای حیوانی و گیاهی، سوخت، حلال کلرینه و آروماتیک
  • مقاوم در برابر آلکالاهای رقیق شده، روغن های دایستر، فلوئوروکربن های آلیفاتیک و آروماتیک، روغن
  • سیلیکون، تولوئن، بنزن، ازن و محیط اکسیداتیو.

محدودیت های استفاده از قطعات و اورینگ فلوروسیلیکون

  • مایعات ترمز، کتون ها، هیدرازین، ید، آمین ها، کتون ها
  • مقاومت سایشی کم


چرا اورینگ های O-rings فلورسیلیکون (FVMQ)

  • مقاومت در برابر درجه حرارت تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد (+ ۴۸۰ درجه فارنهایت)، به عنوان مثال برای سیستم های سوخت، و تا -۷۳ درجه سانتی گراد (-۱۰۰ درجه فارنهایت).
  • ترکیبی از ویژگی های خوب کارکرد در دمای پایین و بالا با مقاومت محدود در روغن و سوخت
  • اورینگ های فلوروسیلیکون Fluorosilicones نسبت به فلوروکربن هایی مثل وایتون دامنه حرارت عملیاتی وسیع تری فراهم می کند.


گواهینامه ها ی فلوروسیلیکون

  • AMS-R-25988 و Mil-DTL-25988 Ty 1 Cl 1 Grade 70
  • UL در مجموعه ای از خدمات ذکر شده است

مقاومت شیمیایی شامل:
روغن های معدنی آروماتیک (روغن IRM 903)
سوخت جت، سوخت های فسیلی و مخلوط، گاز L-P، سوخت دیزل و روغن، سوخت بیودیزل
هیدروکربن های آروماتیک با وزن مولکولی (بنزن، تولوئن).

 

Fluorosilicone Orings بررسی سازگاری شیمیایی اورینگ های فلوروسیلیکون

Poor Fair Good Very Good Fluorosilicone Chemical Resistance
2Alcohols
1Aromatic Mineral Oils (IRM 903)
1Automotive Refrigerants
4Brake Fluids, Non-Petroleum
1Dilute Acids
1Dilute Alkalis
1Fuels
1Hydrocarbon Fuels
4Ketones
1Low mol wt Aromatic Hydrocarbon
1Petroleum Oils
1Silicone Fluids
1Transmission Fluids (Type A)

 

O-Rings Fluorosilicone »بررسی ویژگی های فیزیکی اورینگ های فلوروسیلیکون

Poor Fair Good Very Good Fluorosilicone Physical Properties
4Abrasion Resistance
3Acid Resistance
1Chemical Resistance
2Cold Resistance
2Compression Set Resistance
4Dynamic Properties
1Electrical Properties
3Elongation
2Flame Resistance
1Heat Resistance
4Impermeability
2Oil Resistance
1Ozone Resistance
4Tear Resistance
3Tensile Strength
3Water / Steam Resistance
1Weather Resistance

 

سازگاری شیمیایی و خواص فیزیکی به عنوان ویژگی های کلی ترکیب فلوروسیلیکون O-Ring ذکر شده است. ترکیبات خاصی را می توان برای بهبود و یا اصلاح عملکرد به منظور استفاده از اورینگ در شرایط خاص ایجاد کرد.

 

ویژگی های کامپاند فلوروسیلیکون/ فلوئورسیلیکون

Fluorosilicone rubber Chemical Description
FVMQ Abbreviations (ASTM 1418)
FVMQ ISO / DIN
FVMQ Other Trade Names
FK ASTM D2000 Designations
-75°F / -59°C Low Temperature Range
450°F / 232°C High Temperature Range

 

ترکیبات فلوروسیلیکون O-Ring برای مشخص کردن خصوصیات اساسی مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی های فلوروسیلیکون O-Ring را می توان با اصلاح ترکیب اساسی کامپاند پایه فلوروسیلیکون تنظیم کرد.

 

نویسنده مقاله: طیبه طاهری

مقالات مشابه

رفتن به بالای صفحه